INFORMATOR O RADU OSNOVNE ŠKOLE „ALEKSA ŠANTIĆ“

 

1.Informator o radu Osnovne škole sačinjen je u skladu sa članom 39. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja („Službeni glasnik RS“ br. 120/4 , 54/07,104/09 i 36/10) i Uputstvom za objavljivanje informatora o radu državnog organa ( “Službeni glasnik RS “ broj 57/05). Informator je objavljen marta 04.01. 2011 godine. Informator o radu dostupan je javnosti u pisanom obliku i oglasnoj tabli škole. Osoba odgovorna za tačnost podataka je Aleksandra Berić, direktor, ovlašćeno lice za informacije od javnog značaja Osnovne škole „Aleksa Šantić“ Vajska.

 

2. OPŠTE INFORMACIJE ZNAČAJNE ZA JAVNOST RADA ŠKOLE

U sastavu OŠ „Aleksa Šantić“,Vajska su matična škola u Vajskoj sa svojstvom pravnog lica i izdvojeno odeljenje u Bođanima, koja nema svojstvo pravnog lica. Naziv škole je: Osnovna škola „Aleksa Šantić“. Sedište škole je u Vajskoj, 21426, ulica i broj:M.Tita 33. Matični broj škole 08012873, PIB 101451528. Osnivač škole je Republika Srbija. Škola je pravno lice sa statusom ustanove, koja obavlja delatnost osnovnog obrazovanja i ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i preduzima druge pravne radnje i pravne poslove u okviru svoje pravne i poslovne sposobnosti. Škola je nosilac prava, obaveza i odgovornosti u ostvarivanju delatnosti osnovnog obrazovanja, u skladu sa zakonom. Obrazovno-vaspitna delatnost obavlja se ostvarivanjem nastavnog plana i programa, na srpskom jeziku, realizacijom odgovarajućeg nastavnog plana i programa za osnovne škole. Nastava se izvodi u odeljenju, odnosno pojedinačno, u skladu sa nastavnim planom i programom. Obrazovno-vaspitni rad škole ostvaruje se u toku školske godine koja počinje 1. septembra, a završava se 31. avgusta naredne godine. Organizuje se u dva polugodišta. Nastava u školi se izvodi u jednoj smeni, po rasporedu časova, koji utvrđuje direktor škole, uz pribavljeno mišljenje stručnih organa, za svaku školsku godinu. Vreme početka nastave, raspored smena, vreme početka i završetka časova, trajanje odmora i drugo utvrđuje se godišnjim planom rada škole.

  • U školi se mogu organizovati sledeći ispiti:

razredni, popravni, završni ispit osnovnog obrazovanja i ostalo u skladu sa Zakonom.

Škola vodi propisanu evidenciju i izdaje javne isprave u skladu sa posebnim zakonom. Škola vodi i bazu podataka u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete. Škola izdaje duplikat javne isprave na propisanom obrascu, nakon oglašavanja originala javne isprave nevažećim, u „Službenom glasniku Republike Srbije“. U nedostatku propisanog obrasca škola izdaje uverenje o činjenicama unetim u evidenciju.

2.1. Organ upravljanja

Školski odbor je organ upravljanja u školi, koji ima devet članova uključujući i predsednika, koji obavljaju poslove iz svoje nadležnosti bez naknade. Članove školskog odbora imenuje i razrešava skupština jedinice lokalne samouprave, a predsednika biraju članovi, većinom glasova od ukupnog broja članova. Čine ga po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave.

Školski odbor:

1) donosi statut, pravila ponašanja u školi i druge opšte akte i daje saglasnost na pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova i radnih zadataka;

2) donosi školski program, razvojni plan, godišnji plan rada i usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;

3) utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Republike;

4) donosi finansijski plan škole, u skladu sa zakonom;

5) usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija, odnosno nastave u prirodi;

6) raspisuje konkurs i bira direktora;

7) razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada;

8) donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;

9) odlučuje po žalbi, odnosno prigovoru na rešenje direktora;

10) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim statutom.

Školski odbor donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova. Sednicama školskog odbora prisustvuje i učestvuje u njihovom radu predstavnik sindikata u školi i dva predstavnika učeničkog parlamenta, bez prava odlučivanja. Za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti školski odbor odgovara organu koji ga imenuje i osnivaču Škole. Način rada Školskog odbora bliže se uređuje Poslovnikom o radu Školskog odbora koji donosi sam Školski odbor. Školski odbor za svoj rad odgovara organu koji ga je imenovao.

 

Ime i prezime Svojstvo Predstavnik
Mirka Vasiljević Čaln školskog odbora Lokalne samouprave
Goran Vujić Član školskog odbora Lokalne samouprave
Pavle Pejčić Član školskog odbora Lokalne samouprave
Zorica Jovanović Član školskog odbora Saveta roditelja
Vanja Đaković Predsednik  školskog odbora Saveta roditelja
Tanja Drača Član školskog odbora Saveta roditelja
Snježana Latinović Član školskog odbora Zaposlenih
Irena Velemir Član  školskog odbora Zaposlenih
Tamara Milošević Član školskog odbora Zaposlenih

 

2.2. Organ rukovođenja- Direktor 

 Aleksandra Berić , prof.tehnike, telefon 021/775-627

 

Osim poslova utvrđenih zakonom i statutom ustanove, direktor:

1) planira i organizuje ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti škole;

2) stara se o osiguranju kvaliteta, samovrednovanju, ostvarivanju standarda postignuća i unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;

3) stara se o ostvarivanju razvojnog plana škole;

4) odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;

5) organizuje pedagoško-instruktivni uvid i nadzor i prati kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada nastavnika i stručnih saradnika;

6) planira i prati stručno usavršavanje zaposlenih i sprovodi postupak za sticanje zvanja nastavnika i stručnog saradnika;

7) preduzima mere u slučajevima povreda zabrana propisanih Zakonom i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na učenike;

8) preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika, kao i drugih inspekcijskih organa;

9) stara se o blagovremenom objavljivanju i obaveštavanju zaposlenih, učenika i roditelja, stručnih organa i školskog odbora o svim pitanjima od interesa za rad škole i ovih organa;

10) stara se o blagovremenom i tačnom unosu i održavanju ažurnosti baze podataka o školi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;

11) saziva i rukovodi sednicama nastavničkog, odnosno pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;

12) obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u školi;

13) sarađuje sa roditeljima učenika, organima jedinice lokalne samouprave i drugim organizacijama i udruženjima;

14) redovno podnosi izveštaje o svom radu i radu škole školskom odboru, najmanje dva puta godišnje.

15) donosi pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova i radnih zadataka;

16) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima učenika i zaposlenih, u skladu sa zakonom i posebnim zakonom

2.3 Sekretar škole

Pakledinac Željko , dipl. pravnik, telefon – 021/775-873

1izrada nacrta statuta, kolektivnih ugovora i drugih opštih akata,

2. praćenje i sprovođenje postupaka donošenja opštih akata i pravno-stručna pomoć i obrada tih akata, od nacrta do objavljivanja konačnih tekstova,

3. daje pravna mišljenja zaposlenima u Školi u vezi s obavljanjem njihovih poslova,

4. stara se o prijemu i slanju pošte,

5. praćenje zakonskih i drugih propisa i ukazivanje na obaveze koje proističu iz njih,

6. praćenje primene statuta, kolektivnih ugovora i drugih opštih akata i pripremanje predloga za izmene i dopune tih akata,

7. pripremanje tužbi, predloga odgovara na tužbe, ulaganje žalbi i zastupanje škole pred sudovima i drugim organima i organizacijama,

8. prisustvovanje sednicama organa upravljanja i drugih organa i stručnih tela radi davanja objašnjenja i mišljenja,

9. obavljanje poslova oko upisa u sudski registar, zemljišne knjige, osiguranja i drugih pravnih poslova,

10. pravno-tehnički poslovi oko izbora za organe škole i stručne poslove za ove organe,

11. stručne i poslove kod sprovođenja konkursa za izbor direktora, kao i kod sprovođenja konkursa (oglasa) za prijem ostalih radnika škole,

12. stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa prestankom radnog odnosa, raspoređivanjem i drugim promenama statusa radnika,

13. vođenje i čuvanje evidencije o zaposlenim licima,

14. stara se o evidenciji i čuvanju akata Škole,

16. obavljanje poslova oko prijavljivanja i odjavljivanja zaposlenih u nadležnoj zajednici za zapošljavanje, penzijsko-invalidskom fondu i fondu zdravstvene zaštite,

17. izdaje potvrde zaposlenima shodno evidenciji kojom raspolaže

18. izdaje potvrde učenicima

19. vodi evidenciju o osiguranim učenicima i zaposlenim;

20. popunjava povredne liste za učenike i zaposlene;

21. obavlja i druge poslove određene zakonom, statutom i po nalogu direktora Škole.

2.4 Šef računovodstva:

Vujić Stefani, finansijski tehničar, telefon 021/775-873

1. izrađuje periodične i godišnje obračune,

2. priprema finansijski plan Škole,

3. priprema finansijske izveštaje za Školski odbor,

4. stara se o blagovremenom i tačnom evidentiranju svake promene u knjigovodstvenim i drugim evidencijama i o pravilnom utvrđivanju finansijskog rezultata Škole,

5. sarađuje sa organima Škole i zaposlenima u vezi sa obavljanjem svojih poslova,

6. stara se o evidentiranju potraživanja Škole prema drugim licima i preduzima mere za njihovu naplatu,

7. stara se o evidentiranju dugovanja Škole prema drugim licima i preduzima mere za njihovo izmirenje,

8. vodi potrebnu dokumentaciju materijalnog i finansijskog poslovanja u skladu sa zakonskim propisima,

9. vodi rad službe računovodstva,

10. organizuje i koordinira rad na popisu sredstva i inventara Škole,

11. prati zakonske i druge propise i druge pravne akte koji se odnose na poslove koje obavlja,

12. stručno se usavršava,

13. obavlja poslove u vezi sa nadležnom bankom,

14. obračunava zaposlenima plate naknade i druga primanja po osnovu rada

15. obavlja i druge poslove, određene zakonom, statutom i po nalogu direktora

2.5 Nastavnici

Nastavno osoblje obavlja obrazovno-vaspitni rad u Školi. Nastavno osoblje čine nastavnici razredne nastave i nastavnici predmetne nastave. Nastavnici izvode nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada u Školi. U školi postoje sledeće vrste radnih mesta nastavnika:

1) nastavnik razredne nastave ;

2) nastavnik predmetne nastave.

U školi postoje sledeća radna mesta nastavnika predmetne nastave :

1. nastavnik srpskog jezika;

2. nastavnik engleskog jezika (obavezan strani jezik);

3. nastavnik nemačkog jezika(obavezan strani jezik);

4.. nastavnik istorije;

5. nastavnik geografije;

6. nastavnik matematike;

7. nastavnik fizike;

8. nastavnik hemije;

9. nastavnik biologije;

10 nastavnik fizičkog vaspitanja;

11. nastavnik tehničkog obrazovanja;

12. nastavnik muzičke kulture;

13. nastavnik likovne kulture;

14. nastavnik građanskog vaspitanja;

15. nastavnik verske nastave;

16. nastavnik informatike.

Nastavnik razredne nastave :

1. izvodi nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada u odeljenju od prvog do četvrtog razreda u cilju ostvarivanja ciljeva i zadataka u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja i vaspitanja;

2. učestvuje u sprovođenju ispita učenika;

3. obavlja poslove odeljenskog starešine;

4. stara se o vaspitanju učenika, odnosno o izgradnji humane i kulturne ličnosti učenika;

5. priprema se za izvođenje nastave i drugih oblika obrazovno-vaspitnog rada i o tome vodi evidenciju;

6. sarađuje sa roditeljima učenika;

7. vodi propisanu evidenciju o obrazovno-vaspitnom radu učenika;

8. dežura prema utvrđenom rasporedu;

9. učestvuje u radu stručnih i drugih organa i tela u Školi;

10. stručno se usavršava;

11. obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima, opštim aktima Škole i po nalogu

Nastavnik predmetne nastave :

1. izvodi predmetnu nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada u odeljenju od petog do osmog razreda u cilju ostvarivanja ciljeva i zadataka osnovnog obrazovanja i vaspitanja;

Nastavnik obaveznog predmeta: strani jezik ( engleski), izvodi nastavu i od 1. – 4. razreda

2. izvodi nastavu i druge oblike obrazovno-vaspitnog rada iz predmeta: likovna kultura, muzička kultura ili fizičko vaspitanje u trećem i četvrtom razredu, ukoliko je to predviđeno Godišnjim planom rada Škole;

3. obavlja poslove odeljenskog starešine;

4. učestvuje u sprovođenju ispita učenika;

5. stara se o vaspitanju učenika, odnosno o izgradnji humane i kulturne ličnosti učenika;

6. priprema se za izvođenje nastave i drugih oblika obrazovno-vaspitnog rada i o tome vodi evidenciju;

7. sarađuje sa roditeljima učenika;

8. vodi propisanu evidenciju o obrazovno-vaspitnom radu i učenicima;

9. dežura prema utvrđenom rasporedu;

10. učestvuje u radu stručnih i drugih organa i tela u Školi;

11. stručno se usavršava;

12. obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, podzakonskim aktima, opštim aktima Škole i po nalogu

2.6 Pomoćne-tehničke poslove u Školi obavljaju :

1) domar,

2) ložač,

3) servirka

4) radnici na održavanju čistoće.

Domar:

1. održava školske objekte, uređaje, opremu i inventar u ispravnom stanju;

2. otklanja oštećenja i kvarove koji su jednostavniji i manjeg obima;

3. prijavljuje veće i složenije kvarove i oštećenja;

4. svakodnevno obilazi prostorije Škole i školsko dvorište radi uvida u njihovo stanje;

5. obavlja jednostavnije molersko-farbarske, mašinbravarske, stolarske, vodoinstalaterske i druge poslove;

6nabavlja i prati potrošnju sredstava i materijala za održavanje čistoće;

7. svakog jutra direktoru ili sekretaru škole podnosi izveštaj o ispravnosti i čistoći školskih prostorija i školskog dvorišta;

8. obaveštava direktora ili sekretara o eventualno nastalim štetama na instalacijama, opremi i inventaru;

9. čisti i stara se o prohodnosti trotoara ispred Škole, dvorišta i stepeništa za vreme snežnih padavina;

11. brine se o ispravnosti protivpožarnih aparata i uređaja;

12. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, opštim aktima Škole i po nalogu direktora, za svoj rad neposredno je odgovoran direktoru Škole.

Poslove radnog mesta  domar obavlja 1 izvršilac.

Ložač:

1. održava školske objekte, uređaje, opremu i inventar u ispravnom stanju;

2. otklanja oštećenja i kvarove koji su jednostavniji i manjeg obima;

3. prijavljuje veće i složenije kvarove i oštećenja;

4. svakodnevno obilazi prostorije Škole i školsko dvorište radi uvida u njihovo stanje;

5. obavlja jednostavnije molersko-farbarske, mašinbravarske, stolarske, vodoinstalaterski i druge poslove;

6. svakog jutra direktoru ili sekretaru škole podnosi izveštaj o ispravnosti i čistoći školskih prostorija i školskog dvorišta;

7. obaveštava direktora ili sekretara o eventualno nastalim štetama na instalacijama, opremi i inventaru;

8. čisti i stara se o prohodnosti trotoara ispred Škole, dvorišta i stepeništa za vreme snežnih padavina;

10. brine se o ispravnosti protivpožarnih aparata i uređaja;

11. rukuje i održava i instalaciju centralnog grejanja;

12. stara se da školska zgrada bude blagovremeno zagrejana;

13. podnosi direktoru izveštaj o stanju ogreva;

14. blagovremeno podnosi zahtev za nabavku ogreva;

15. pomaže domaru u održavanju vodovodne i kanalizacione mreže,

16. van perioda loženja pomaže domaru u izvršavanju njegovih poslova;

17. stara se o smeštaju uglja i drva u za to određene prostorije

18. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima, opštim aktima Škole i po nalogu direktora, za svoj rad neposredno je odgovoran direktoru Škole.

Radnici na održavanju čistoće:

1. održavaju higijenu u školskim prostorijama i školskom dvorištu;

2. zajednički čiste dvorište, travnjake ispred škole i neguju zasad u travnjaku, neguju cveće u školskoj zgradi;

3. održavanje i čišćenje sanitarnih čvorova;

4. čiste i staraju se o prohodnosti trotoara ispred škole, dvorišta i stepeništa za vreme snežnih padavina;

5. održavaju cveće u školi i školskom dvorištu;

6. održavaju i čiste inventar i drugu opremu kojom rukuju ili se nalaze u prostorijama koje održavaju;

7. prijavljuju oštećenja i kvarove na instalacijama, inventaru i drugoj opremi domaru i sekretaru;

8obavljaju kurirske poslove;

9. dežuraju na svojim terenima, čuvaju opremu, udžbenike i odeću učenika dok su u školi;

10. obavljaju i druge poslove po nalogu direktora i sekretar.

 

3. SAVETODAVNI ORGAN ŠKOLE

 

Radi ostvarivanja što bolje saradnje i učešća roditelja u ostvarivanju obrazovno-vaspitnih zadataka škole, u školi se kao savetodavno telo formira savet roditelja. Savet roditelja čine po jedan predstavnik roditelja učenika svakog odeljenja. Svako odeljenje bira po jednog predstavnika u savet roditelja škole, javnim glasanjem, većinom glasova od ukupnog broja roditelja u odeljenju na period od jedne školske godine. Predsednik i zamenik predsednika saveta roditelja biraju se za period od dve školske godine.

3.1 Savet roditelja:

1) predlaže predstavnike roditelja učenika u školski odbor;

2) predlaže mere za osiguranje kvaliteta i unapređivanje obrazovno-vaspitnog rada;

3) razmatra predlog školskog programa, razvojnog plana i godišnjeg plana rada škole, izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;

4) predlaže svog predstavnika u stručni aktiv za razvojno planiranje i u druge timove škole;

5) učestvuje u postupku predlaganja izbornih predmeta i izbora udžbenika;

6) razmatra namenu korišćenja sredstava ostvarenih radom učeničke zadruge, od proširene delatnosti škole, od donacija i sredstava roditelja;

7) razmatra uslove za rad škole;

8) učestvuje u postupku propisivanja mera bezbednosti dece i učenika i pravila ponašanja u školi;

9) daje saglasnost na program i organizovanje ekskurzije i nastave u prirodi i razmatra izveštaj o njihovom ostvarivanju;

10) razmatra uspeh učenika,

11) zajedno sa direktorom i stručnim organima organizuje i sprovodi saradnju sa nadležnim organima u opštini;

12) brine o zdravstvenoj i socijalnoj zaštiti dece i učenika;

13) obavlja i druge poslove od interesa za školu, odnosno odlučuje o pitanjima o kojima organi škole ne mogu donositi odluke bez prethodno dobijenog mišljenja roditelja;

14) razmatra i druga pitanja utvrđena ovim statutom.

 

4STRUČNI ORGANI, TIMOVI I PEDAGOŠKI KOLEGIJUM ŠKOLE

 

Stručni organi škole su: nastavničko veće, odeljenjsko veće, stručno veće za razrednu nastavu, stručno veće za oblasti predmeta, stručni aktivi za razvojno planiranje i za razvoj školskog programa i drugi stručni aktivi i timovi.

Nastavničko veće čine svi nastavnici i stručni saradnici.

Odeljenjsko veće čine nastavnici koji izvode nastavu u određenom odeljenju.

Stručno veće za razrednu nastavu čine nastavnici koji izvode nastavu u prvom ciklusu obrazovanja.

Stručno veće za oblasti predmeta čine nastavnici koji izvode nastavu iz grupe srodnih predmeta.

Stručni aktiv za razvojno planiranje čine predstavnici nastavnika, stručnih saradnika, jedinice lokalne samouprave, učeničkog parlamenta i saveta roditelja. Članove stručnog aktiva za razvojno planiranje imenuje školski odbor.

Stručni aktiv za razvoj školskog programa čine predstavnici nastavnika i stručnih saradnika. Članove stručnog aktiva za razvoj školskog programa imenuje nastavničko veće.

Stručna veća i stručni aktivi imaju predsednike koji čine pedagoški kolegijum.

Pedagoški kolegijum čine predstavnici stručnih veća i stručnih aktiva i predstavnik stručnih saradnika. Pedagoški kolegijum razmatra pitanja i daje mišljenja u vezi sa poslovima direktora iz člana 62. stav 3. tač. 1) do 3) i tač. 5) do 7) Zakonao osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja. Pedagoškim kolegijumom predsedava i rukovodi direktor, odnosno pomoćnik direktora, a odeljenskim većem odeljenski starešina.

Direktor može da obrazuje tim za ostvarivanje određenog zadatka, programa ili projekta koji se sprovodi u školi. Tim mogu da čine predstavnici zaposlenih, roditelja, jedinice lokalne samouprave i stručnjaka za pojedina pitanja.

Ukoliko u školi obrazovanje stiču učenici sa smetnjama u razvoju, direktor obrazuje stručni tim za inkluzivno obrazovanje. Zadaci i nadležnost stručnog tima za inkluzivno obrazovanje uređeni su članom 77. Zakonao osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja.

Sednicama stručnih organa mogu da prisustvuju predstavnici učeničkog parlamenta, bez prava odlučivanja.

Stručni organi, timovi i pedagoški kolegijum:

  1. se staraju o osiguranju i unapređenju kvaliteta obrazovno-vaspitnog rada ustanove;
  2. prate ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja ;
  3. staraju se o ostvarivanju ciljeva i standarda postignuća ;
  4. vrednuju rezultate rada nastavnika i stručnih saradnika ;
  5. prate i utvrđuju rezultate rada učenika;
  6. preduzimaju mere za jedinstven i usklađen rad sa učenicima i rešavaju sva druga stručna pitanja obrazovno-vaspitnog rada.

Pored navedenih nadležnosti stručni organi, timovi i pedagoški kolegijum obavljaju i druge poslove predviđene ovim Statutom.

U radu stručnih organa imaju pravo da učestvuju, bez prava odlučivanja:

  1. pripravnik – stažista;
  2. lice angažovano po osnovu ugovora o izvođenju nastave (osim u radu odeljenjskog veća);
  3. pedagoški asistent.

Sednicama stručnih organa mogu da prisustvuju, bez prava odlučivanja i dva predstavnika učenika, koje odredi Učenički parlament.

4.1 Nastavničko veće

Nastavničko veće čine nastavnici i stručni saradnici.

Nastavnici angažovani na osnovu ugovora o izvođenju nastave učestvuju u radu nastavničkog veća, bez prava odlučivanja.

Sednice Nastavničkog veća saziva i njima rukovodi direktor škole, bez prava odlučivanja.

Nastavničko veće radi u sednicama i može odlučivati o pitanjima utvrđenim dnevnim redom ako sednici nastavničkog veća prisustvuje više od polovine njegovih članova, dok odluke donosi većinom glasova ukupnog broja članova veća, javnim glasanjem, osim u slučaju kada je zakonom ili Statutom određeno tajno glasanje.

Nastavničko veće radi u prostoriji koja je za to namenjena ili pogodna, po odluci direktora.

Predlog članova Školskog odbora ima pravo da podnese svaki član nastavničkog veća.

Kad Nastavničko veće predlaže tri predstavnika u Školski odbor, glasa se tajno, a predloženim predstavnicima smatraju se ona tri kandidata koji dobiju najviše glasova prisutnih članova Nastavničkog veća.

U slučaju kad Nastavničko veće daje mišljenje o učesnicima konkursa za izbor direktora škole, glasanje je tajno.

Nadležnosti Nastavničkog veća:

1) utvrđuje predlog godišnjeg plana obrazovno-vaspitnog rada i školskog programa i stara se o njihovom uspešnom ostvarivanju;

2) učestvuje u organizaciji obrazovno-vaspitnog rada;

3) razrađuje i realizuje nastavni plan;

4) razmatra raspored časova nastave;

5) razmatra ukupne rezultate obrazovno-vaspitne delatnosti i odlučuje o merama za unapređivanje tog rada, a posebno uspeha učenika;

6) predlaže raspored zaduženja nastavnika i stručnih saradnika u izvršavanju pojedinih zadataka i odeljenska starešinstva;

7) sarađuje sa roditeljima učenika i pruža im pomoć u cilju jedinstvenog vaspitnog delovanja porodice i škole;

8) utvrđuje predlog programa izvođenja ekskurzija i predlaže ga za godišnji plan rada škole;

9) pohvaljuje i nagrađuje učenike i odlučuje o vaspitno-disciplinskim merama iz svoje nadležnosti;

10) odobrava upotrebu udžbenika i druge literature u školi;

11) utvrđuje kalendar školskih takmičenja;

12) razmatra predlog za utvrđivanje mentora za praćenje rada pripravnika;

13) razmatra i vrednuje rad odeljenskih veća, odeljenskih starešina i stručnih aktiva, kao i nastavnika i stručnih saradnika kao i sve druge poslove predviđene Zakonom i aktima Škole.

Plan i program rada nastavničkog veća je sastavni deo godišnjeg plana rada škole.

Nastavničko veće za svoj rad odgovara direktoru škole.

Način rada Nastavničkog veća uređuje se Poslovnikom o radu Nastavničkog veća koji donosi ovaj organ.

4.2 Stručno veće za razrednu nastavu

Stručno veće za razrednu nastavu organizuje i prati izvođenje obrazovno-vaspitnog rada u prvom ciklusu obrazovanja.

Stručno veće za razrednu nastavu radi u sednicama koje saziva i njima rukovodi jedan od nastavnika koji izvode razredu nastavu i koga svake školske godine odredi nastavničko veće na osnovu plana zaduženja.

Stručno veće za razrednu nastavu utvrđuje program rada za svaku školsku godinu, na osnovu obaveza koje proističu iz godišnjeg plana rada škole, u ostvarivanju nastavnog plana i programa obrazovanja u prvom ciklusu obrazovanja.

Stručno veće za razrednu nastavu čine svi nastavnici koji izvode nastavu u prvom ciklusu osnovnog obrazovanja i vaspitanja.

Nadležnosti stručnog veća za razrednu nasatavu:

1) priprema delove godišnjeg plana rada, utvrđuje raspored ostvarivanja nastavnih celina i jedinica i vrši usaglašavanje ostvarivanja nastavnih sadržaja i predmeta u prvom ciklusu obrazovanja;

2) utvrđuje oblike, metode i sredstva, kao i korišćenje adekvatne školske opreme i nastavnih sredstava;

3) usklađuje individualne planove rada nastavnika u prvom ciklusu obrazovanja;

4) predlaže primenu novih metoda i načina interpretacije nastavnih sadržaja;

5) prati ostvarivanje školskog programa i daje predloge za njegovo inoviranje, izmenu i dopunu;

6) prati udžbeničku i drugu literaturu i daje predlog nastavničkom veću za njihovo korišćenje;

7) obavlja i druge poslove koji mu zakonom, podzakonskim aktima i odlukom direktora škole budu stavljeni u nadležnost.

Za rad stručnog veća za razrednu nastavu i sprovođenje odluka i zadataka odgovoran je rukovodilac stručnog veća.

O radu stručnog veća za razrednu nastavu rukovodilac vodi zapisnik, dostavlja ga direktoru i nastavničkom veću na uvid prilikom izrade godišnjeg plana rada i prilikom razmatranja rezultata rada.

Za rad stručnog veća za razrednu nastavu i sprovođenje odluka i zadataka odgovoran je rukovodilac stručnog veća.

Za svoj rad stručno veće razredne nastave odgovara direktoru škole i Nastavničkom veću.

O radu stručnog veća rukovodilac vodi zapisnik, dostavlja ga direktoru i nastavničkom veću na uvid prilikom izrade godišnjeg plana rada i prilikom razmatranja rezultata rada.

4.3 Odeljensko veće

Odeljensko veće organizuje i prati izvođenje obrazovno-vaspitnog rada i razmatra druga pitanja od interesa za određeno odeljenje.

Odeljensko veće čine nastavnici koji izvode nastavu u određenom odeljenju.

Odeljenjsko veće radi u sednicama koje saziva i njima rukovodi odeljenski starešina.

Odeljenjski starešina vodi zapisnik o radu odeljenskog veća.

Nadležnosti odeljenjskog veća:

1)usklađuje rad svih nastavnika koji izvode nastavu u odeljenju i rad stručnih saradnika;

2) na predlog predmetnog nastavnika utvrđuje zaključnu ocenu iz predmeta, na osnovu ukupnih rezultata rada, a na predlog odeljenskog starešine ocenu iz vladanja;

3) razmatra sva pitanja od značaja za nastavu, slobodne aktivnosti učenika, učenje i rad učenika i preduzima mere za unapređenje nastave i postizanje boljih rezultata učenika u učenju i vladanju;

4) sarađuje sa roditeljima u rešavanju obrazovno-vaspitnih zadataka;

5) predlaže nastavničkom veću planove poseta, izleta i ekskurzija učenika;

6) određuje učenike za dopunski i dodatni rad i planira učestvovanje učenika na takmičenjima;

7) pohvaljuje učenike i izriče vaspitno-disciplinske mere;

8) obavlja i druge poslove po nalogu nastavničkog veća i direktora škole.

Za rad odeljenskog veća i sprovođenje odluka i zadataka odgovoran je rukovodilac veća.

Za rad odeljenjskog veća i sprovođenje odluka i zadataka odgovoran je rukovodilac veća.

O radu odeljenjskog veća rukovodilac vodi zapisnik, dostavlja ga direktoru i nastavničkom veću na uvid prilikom izrade godišnjeg plana rada i prilikom razmatranja rezultata rada.

Odeljenjsko veće za svoj rad odgovara direktoru i Nastavničkom veću.

4.4 Stručna veća za oblast predmeta

Stručno veće za oblasti predmeta čine nastavnici koji izvode nastavu iz grupe srodnih predmeta.

Njegovim radom rukovodi jedan od nastavnika koga svake školske godine odredi nastavničko veće na osnovu plana zaduženja.

Stručno veće za oblast predmeta utvrđuje program rada za svaku školsku godinu, na osnovu obaveza koje proističu iz godišnjeg plana rada škole, u ostvarivanju nastavnog plana i programa obrazovanja. U školi postoje stručna veća za:

  1. za razrednu nastavu
  2. društvene nauke;
  3. prirodne nauke;
  4. umetnosti i veština;
  5. srpski jezik i strane jezike.

Nadležnosti stručonog veća za oblast predmeta:

1)priprema delove godišnjeg plana rada, utvrđuje raspored ostvarivanja nastavnih celina i jedinica i vrši usaglašavanje ostvarivanja nastavnih sadržaja i predmeta;

2) utvrđuje oblike, metode i sredstva, kao i korišćenje adekvatne školske opreme i nastavnih sredstava;

3) usklađuje individualne planove rada nastavnika;

4) predlaže primenu novih metoda i načina interpretacije nastavnih sadržaja;

5) prati ostvarivanje školskog programa i daje predloge za njegovo inoviranje, izmenu i dopunu;

6) prati udžbeničku i drugu literaturu i daje predlog nastavničkom veću za njihovo korišćenje;

7) obavlja i druge poslove koji mu zakonom, podzakonskim aktima i odlukom direktora škole budu stavljeni u nadležnost.

Za rad stručnog veća i sprovođenje odluka i zadataka odgovoran je rukovodilac stručnog veća koga svake školske godine odredi nastavničko veće na osnovu plana zaduženja.

O radu stručnog veća rukovodilac vodi zapisnik, dostavlja ga direktoru i nastavničkom veću na uvid prilikom izrade godišnjeg plana rada i prilikom razmatranja rezultata rada.

U školi postoje stručna veća za:

1. razrednu nastavu

2. jezik, književnost i komunikacije

3. prirodne nauke

4. društvene nauke

5. umetnost

6. fizičko i zdravstveno vaspitanje

4.5 Timovi

U školi mogu da se organizuju razni timovi i komisije koji se određuju Godišnjim planom rada škole:

1.      Tim za razvojno planiranje

2.      Tim za razvoj školskog programa

3.      Tim za samovrednovanje

4.      Tim za inkluziju

5.      Tim za zaštitu dece od nasilja

6.      Tim za zdravstveno vaspitanje

7.      Tim za pojačan vaspitni rad

8.      Vršnjački tim

9.      Tim za stručno usavršavanje

10.  Tim za profesionalnu orjentaciju

11.  Tim za brigu o deci

12.  Tim za projekte

13.  Tim za predstavljanje rada šk.

14.  Tim za popis inventara

15.  Učenički parlament

16.  Dečji savez

17.  Komisija za kulturnu i javnu delatnost

18.  Komisija za estetsko-higijensko uređenje

19.  Disciplinska komisija

U školi se mogu organizovati i drugi timovi po potrebi.

U sastavu timova se nalaze zaposleni u školi koje odredi Nastavničko veće.

Radom tima rukovodi koordinator kojeg odredi Nastavničko veće i on odgovara za rad svog tima.

Timovi rade na sastancima koje sami zakazuju, o čemu sastavljaju izveštaje i dostavljaju direktoru i Nastavničkom veću prilikom izrade Godišnjeg plana rada škole i Izveštaja o radu škole.

Nadležnosti timova:

Timovi obavljaju sledeće poslove:

  1. izrađuju planove rada koji su sastavni deo Godišnjeg plana rada škole;
  2. realizuju plan tokom školske godine za koju je izrađen;
  3. sarađuju između sebe;
  4. sarađuju sa drugim stručnim organima škole;
  5. vode zapisnike o svom radu;
  6. sastavljaju izveštaje o svom radu koje predaju nadležnim organima do 30. avgusta, a pre svega Timu za izradu izveštaja o radu škole;
  7. obavljaju druge poslove u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i po nalogu direktora.

Za svoj rad timovi odgovaraju direktoru i Nastavničkom veću.

Stručni aktiv za razvojno planiranje čine:

  1. predstavnici nastavnika i stručnih saradnika;
  2. predstavnici jedinice lokalne samouprave;
  3. predstavnici saveta roditelja.

Članove ovog stručnog aktiva imenuje Školski odbor.

Stručni aktiv za razvojno planiranje utvrđuje predlog razvojnog plana škole za period od tri do pet godina i dostavlja ga školskom odboru na usvajanje, i prati njegovo ostvarivanje.

Nadležnosti Tima za razvojno planiranje

  1. praćenje realizacije razvojnog plana škole, a naročito u vezi sa ostvarivanjem obrazovno-vaspitnog rada;
  2. predlaganje novih, boljih i realnijih kriterijuma za vrednovanje planiranih aktivnosti;
  3. pripremanje predloga razvojnog plana škole za naredni trogodišnji ili petogodišnji period;
  4. izrađuje projekte koji su u vezi sa razvojnim planom škole;
  5. prati relizaciju razvojnog plana škole;
  6. razmatranje i drugih pitanja od značaja za razvoj škole.

Stučni aktiv za razvojno planiranje za svoj rad odgovara školskom odboru.

Nadležnosti Tima za razvoj školskog programa:

  1. planiranje i praćenje realizacije školskog programa;
  2. saradnja sa stručnim saradnicima;
  3. staranje o osiguranju i unapređivanju kvaliteta obrazovno vaspitnog rada,
  4. predlaganje mera za unapređivanje obrazovnog vaspitnog rada,
  5. izrada akcionih planova,
  6. praćenje ostvarivanja programa obrazovanja i vaspitanja,
  7. praćenje programa obaveznih, obaveznih izbornih i izbornih predmeta,
  8. praćenje posebnih programa,
  9. praćenje rada sekcija,
  10. predlaganje mera,
  11. praćenje i staranje o ostvarivanju ciljeva i ishoda obrazovanja i vaspitanja,
  12. vrednovanje rezultata rada,
  13. u saradnji sa stručnim aktivom za razvojno planiranje, stara se o formiranju stručnog aktiva za samovrednovanje i akcionih timova.

4.6 Pedagoški kolegijum

Predsednik stručnog aktiva za razvojno planiranje, predsednik stručnog aktiva za razvoj školskog programa, predstavnik stručnih saradnika i predsednici stručnih veća za oblast predmeta čine pedagoški kolegijum.

Pedagoškim kolegijumom predsedava i rukovodi direktor škole.

Pedagoški kolegijum radi na sednicama o čemu se vodi zapisnik.

Nadležnosti pedagoškog kolegijuma:

1) planiranja i organizovanja ostvarivanja programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti ustanove;

2) staranja o osiguranju kvaliteta, samovrednovanju, ostvarivanju standarda postignuća i unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;

3) staranja o ostvarivanju razvojnog plana škole;

4) organizovanja i vršenja pedagoško-instruktivnog uvida i praćenja kvaliteta obrazovno-vaspitnog rada u školi i pedagoške prakse i preduzimanja mera za unapređivanje i usavršavanje rada nastavnika i stručnih saradnika;

5) planiranja i praćenja stručnog usavršavanja zaposlenih i sprovođenja postupka za sticanje zvanja nastavnika i stručnih saradnika;

6) saradnje sa organima jedinice lokalne samouprave, organizacijama i udruženjima.

7)obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i podzaknoskim aktima.

Sednice Pedagoškog kolegijuma saziva i njima rukovodi direktor škole ili pomoćnik direktora. Za svoj rad odgovara direktoru i Nastavničkom veću.

4.7 Odeljenjski starešina

Svako odeljenje u školi ima odeljenjskog starešinu.

Odeljenjski starešina je neposredni pedagoški, opganizacioni i administrativni rukovodilac rada u odeljenju.

Nadležnosti odeljenjskog starešine:

1) obezbeđuje neposrednu saradnju sa predmetnim nastavnicima i stručnim saradnicima i usklađuje njihov rad;

2) ostvaruje stalni uvid u rad i vladanje učenika odeljenja u školi i van nje;

3) razmatra probleme učenika kod savlađivanja nastavnih sadržaja iz pojedinih predmeta i iznalazi mogućnosti za poboljšanje uspeha učenika;

4) ostvaruje uvid u socijalne i porodične prilike učenika i obezbeđuje stalnu saradnju sa roditeljima;

5) saziva roditeljske sastanke i rukovodi njima;

6) prati ostvarivanje nastavnog plana i programa u odeljenju, i posebno prati ocenjivanje učenika;

7) prati pohađanje nastave učenika i pravda izostanke;

8) izriče pohvale i nagrade učenicima iz svoje nadležnosti;

9) vodi školsku evidenciju;

10) potpisuje đačke knjižice, diplome i svedočanstva;

11) Vodi zapisnik odeljenskog veća i potpisuje njegove odluke .

12) predlaže odeljenskom veću ocene iz vladanja;

13) upoznaje učenike sa školskim redom, radnim obavezama i disciplinskim merama za neizvršavanje radnih obaveza;

14) iznosi predloge i žalbe učenika pred organe škole;

15) stara se o ostvarivanju vannastavnih aktivnosti;

16) obezbeđuje uslove za pripremu učenika za takmičenje;

17) učestvuje u pripremi i izvođenju ekskurzija i stara se o bezbednosti i disciplini učenika na ekskurzijama;

18) obaveštava roditelje o disciplinskim prekršajima i postupku koji se vodi prema učeniku i dostavlja im odluke o disciplinskim merama koje su učeniku izrečene;

19) obavlja i druge poslove koji su mu zakonom, podzakonskim aktima ili odlukom direktora škole dati u nadležnost

 

5. UČENICI

 

5.1. Upis učenika

U prvi razred osnovne škole može da se upiše dete sa navršenih najmanje šest i po, a najviše sedam i po godina , shodno članu 98. Zakona o osnovam sistema obrazovanja i vaspitanja

5.2. Ocenjivanje

Ocenjivanje učenika je sastavni deo obrazovno-vaspitnog rada škole.

Ocenjivanjem se procenjuje ostvarenost propisanih ciljeva i standarda postignuća u toku savladavanja školskog programa.

Ocenjivanje je javno i vrši se u skladu sa zakonom i važećim podzakonskim aktom kojim se uređuje ocenjivanje učenika osnovne škole.

Uspeh učenika ocenjuje se iz nastavnih predmeta i iz vladanja.

Ocena je javna i saopštava se učeniku sa obrazloženjem.

Ocenjivanje je brojčano i opisno. Opisna ocena sadrži povratnu informaciju za učenika i roditelja i pruža mu jasno uputstvo kako da unapredi svoj rad. Počev od 6. razreda vladanje učenika ocenjuje se opisno u toku polugodišta, a brojčano na kraju prvog i drugog polugodišta i utiče na opšti uspeh .

Opšti uspeh učenika utvrđuje se na kraju prvog i drugog polugodišta na osnovu aritmetičke sredine pozitivnih zaključnih brojčanih ocena iz predmeta i ocene iz vladanja. Uspeh učenika ocenjuje se i na ispitima.

Ispiti se polažu pred ispitnom komisijom koju čine najmanje tri člana, od kojih su najmanje dva stručna za predmet. Članove ispitne komisije određuje direktor škole.

Opštim aktom škole utvrđuju se rokovi za polaganje ispita.

Učenik, njegov roditelj odnosno staratelj ima pravo da podnese prigovor na ocenu iz predmeta i vladanja u toku školske godine, žalbu na zaključnu ocenu iz predmeta i vladanja na kraju drugog polugodišta i žalbu na ispit, u skladu sa Zakonom.

Učenik, njegov roditelj odnosno staratelj koji smatra da su mu povređena prava utvrđena Zakonom ili posebnim zakonom, donošenjem ili nedonošenjem odluke nakon podnošenja prijave, prigovora ili žalbe, odnosno ako je povređena zabrana ili neko od prava učenika, što utiče na status učenika, ima pravo da podnese zahtev za zaštitu prava Ministarstvu, u roku od osam dana od dana saznanja za povredu prava.

Ministarstvo će u roku od osam dana od dana prijema zahteva, ukoliko oceni da je zahtev osnovan, upozoriti školu i odrediti joj primeren rok za otklanjanje povreda zakona, a ako škola ne postupi po upozorenju, Ministarstvo će odlučiti o zahtevu.

5.3. Prava učenika

Prava učenika ostvaruju se u skladu sa potvrđenim međunarodnim ugovorima, zakonom i posebnim zakonima, a škola i svi zaposleni dužni su da obezbede njihovo ostvarivanje, a naročito pravo na:

1) kvalitetan obrazovno-vaspitni rad koji obezbeđuje ostvarivanje principa i ciljeva utvrđenih zakonom;

2) uvažavanje ličnosti;

3) podršku za svestrani razvoj ličnosti, podršku za posebno iskazane talente i njihovu afirmaciju;

4) zaštitu od diskriminacije, nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja;

5) blagovremenu i potpunu informaciju o pitanjima od značaja za njegovo školovanje;

6) informacije o njegovim pravima i obavezama;

7) učestvovanje u radu organa škole, u skladu sa zakonom i posebnim zakonom;

8) slobodu udruživanja u različite grupe, klubove i organizovanje učeničkog parlamenta;

9) podnošenje prigovora i žalbe na ocenu i na ostvarivanje drugih prava po osnovu obrazovanja;

10) pokretanje inicijative za preispitivanje odgovornosti učesnika u obrazovno-vaspitnom procesu ukoliko njegova prava iz tačke 1)-9) ovog člana nisu ostvarena;

11) ostvarivanje svih prava učenika, prava na zaštitu, na pravično postupanje škole prema učeniku i kada povredi obavezu utvrđenu Zakonom;

12)ostala prava u skladu sa posebnim zakonom.

5.4. Obaveze učenika

Učenik ima obavezu da:

1) redovno pohađa nastavu i izvršava školske obaveze;

 

2) poštuje školska pravila, odluka direktora, nastavnika i organa škole;

3) radi na usvajanju znanja, veština i vrednosnih stavova propisanih školskim programom, prati prati sopstveni napredak i izveštava o tome nastavnike i roditelje, odnosno staratelje;

4) ne ometa izvođenje nastave i ne napušta čas bez prethodnog odobrenja nastavnika;

5) poštuje ličnost drugih učenika, nastavnika i ostalih zaposlenih u školi;

6) blagovremeno pravda izostanke;

7) u postupku ocenjivanja pokaže svoje stvarno znanje bez korišćenja raznih oblika prepisivanja i drugih nedozvoljenih oblika;

8) stara se o očuvanju životne sredine i ponaša u skladu sa pravilima ekološke etike;

9) čuva imovinu škole i čistoću i estetski izgled školskih prostorija.

5.5. Učenički parlament

U školi se organizuje učenički parlament koji čine po dva predstavnika svakog odeljenja u školi. Članove parlamenta biraju učenici odeljenske zajednice svake školske godine, a predsednika biraju članovi parlamenta.

Parlament bira dva predstavnika učenika koji učestvuju u radu školskog odbora, u skladu sa Zakonom.

5.6 .Pohvaljivanje i nagrađivanje učenika

Pohvale i nagrade dodeljuju se učenicima za ukupan uspeh u učenju i vladanju, za uspeh u radu i učenju u pojedinim nastavnim predmetima, kao i za uspešno učešće u vannastavnim aktivnostima.. Učenici koji se ističu svojim radom i ponašanjem, kao i učenici koji postižu izuzetne rezultate u savlađivanju pojedinih oblika obrazovno-vaspitnog rada, mogu biti nagrađivani ili pohvaljivani.

Nagrade i pohvale utvrđuju organi škole, u skladu sa statutom i drugim opštim aktima škole.

5.7. Odgovornost učenika

Sa učenikom koji vrši povredu pravila ponašanja ili se ne pridržava odluka direktora ili organa škole, neopravdano izostane sa nastave pet časova, odnosno koji svojim ponašanjem ugrožava druge u ostvarivanju njihovih prava, škola je dužna da, uz učešće roditelja, odnosno staratelja učenika, pojača vaspitni rad aktivnostima: u okviru odeljenske zajednice, stručnim radom odeljenskog starešine, pedagoga, psihologa, posebnih timova, a kada je to neophodno da sarađuje sa odgovarajućim ustanovama socijalne, odnosno zdravstvene zaštite na promeni ponašanja učenika. Učenik može da odgovara za lakšu povredu obaveze utvrđenu opštim aktom škole, za težu povredu obaveze koja je u vreme izvršenja bila propisana Zakonom ili posebnim zakonom i za povredu zabrane, u skladu sa Zakonom.

  • Lakše povrede obaveza učenika su:

1) neopravdano izostajanje iz škole do 35 časova;

2) ometanje rada u odeljenju;

3) nedolično ponašanje prema drugim učenicima, nastavnicima, stručnim saradnicima i drugim zaposlenim u školi;

4) izazivanje nereda u prostorijama škole i školskom dvorištu;

5) nepoštovanje odluka nadležnih organa škole;

6) neobaveštavanje roditelja o rezultatima učenja i vladanja i neprenošenje poruka odeljenskog starešine, drugih nastavnika i stručnih saradnika;

7) oštećenje školske zgrade, prostorija, inventara, instalacija i pribora zaposlenih;

8) oštećenje ili uništenje ličnih stvari i pribora drugih učenika, nastavnika i drugih zaposlenih u školi;

9) neopravdano zakašnjavanje na redovnu nastavu i druge oblike obrazovno-vasp. rada;

10) narušavanje estetskog izgleda škole i školskog dvorišta;

  • Teže povrede obaveza učenika su propisane Zakonom:

1) uništenje, oštećenje, skrivanje, iznošenje, prepravka ili dopisivanje podataka u evidenciji koju vodi škola ili druga organizacija, odnosno organ;

2) prepravka ili dopisivanje podataka u javnoj ispravi koju izdaje škola ili organ, odnosno ispravi koju izda druga organizacija;

3) uništenje ili krađa imovine škole, privrednog društva, preduzetnika, učenika ili zaposlenog;

4) podstrekavanje, pomaganje, davanje učeniku i upotreba alkohola, duvana, narkotičkih sredstava ili psihoaktivne supstance;

5) unošenje u školu ili drugu organizaciju oružja ili drugog predmeta koji može da ugrozi ili povredi drugo lice;

6) svesno nepridržavanje pravila ili mera bezbednosti učenika;

7) upotreba mobilnog telefona, elektronskog uređaja i drugog sredstva u svrhe kojima se ugrožavaju prava drugih ili u svrhe prevare u postupku ocenjivanja;

8) neopravdano izostajanje sa nastave najmanje 35 časova i učestalo činjenje lakših povreda obaveza.

Učenik, njegov roditelj, odnosno staratelj odgovara za materijalnu štetu koju učenik nanese školi, namerno ili krajnjom nepažnjom, u skladu sa zakonom.

5.8. Vaspitno-disciplinski postupak i mere

Vaspitno-disciplinski postupak je hitan i pokreće se zaključkom direktora. Zaključak sadrži podatke o učeniku, opis teže povrede obaveze, odnosno zabrane u skladu sa zakonom, vreme, mesto i način izvršenja povrede i odgovarajuće dokaze. Zaključak se dostavlja učeniku, njegovom roditelju, odnosno staratelju, odeljenskom starešini, stručnim saradnicima, odnosno odgovarajućem stručnom timu.

Učenik mora biti saslušan. Učenik se saslušava u prisustvu roditelja.

Vaspitno-disciplinski postupak vodi se primenom pravila opšteg upravnog postupka i okončava donošenjem rešenja.

  • Za povredu obaveze, odnosno zabrane propisane Zakonom mogu da se izreknu mere:

1) za lakšu povredu obaveza učenika vaspitna mera – opomena, ukor odeljenskog starešine ili ukor odeljenskog veća, u skladu sa opštim aktom škole;

2) za težu povredu obaveza učenika, vaspitno-disciplinska mera – ukor direktora i ukor nastavničkog veća ;

3) za učinjenu povredu zabrane propisanu Zakonom, učeniku od 5. do 8. razreda izriče se vaspitno-disciplinska mera – premetštanje učenika u drugu osnovnu školu na osnovu odluke nastavničkog veća, uz saglsnost roditelja, odnosno staratelja.

Vaspitna mera izriče se učeniku za lakšu povredu obaveze bez vođenja vaspitno-disciplinskog postupka.

Vaspitno-disciplinska mera za težu povredu obaveza učenika i povredu zabrane izriče se učeniku po utvrđivanju odgovornosti u vaspitno-disciplinskom postupku.

Vaspitno-disciplinska mera izriče se u školskoj godini u kojoj je učinjena povreda obaveze.

Zbog izrečene vaspitno-disciplinske mere učeniku se smanjuje ocena iz vladanja, ali se njegovo ponašanje prati i ocena se popravlja kada dođe do pozitivne promene u njegovom ponašanju.

 

6. OPIS FUNKCIJA ORGANA

 

Napomena: Opis funkcija organa Osnovne škole „Aleksa Šantić“ Vajska dat je u poglavlju br. 2.

 

 7. PODACI U VEZI SA JAVNOŠĆU RADA ŠKOLE

 

Rad škole je javan. Školu zastupa i predstavlja direktor škole. Direktor škole je lice koje je ovlašćeno za saradnju sa novinarima i javnim glasilima. Radno vreme sekretarijata i računovodstva škole je od 7.00 do 15.00 časova svakim radnim danom

Pun naziv: Osnovna škola „Aleksa Šantić“ Vajska

Adresa:M.Tita 33, 21426 Vajska

Prijem pošte vrši se u Školi, preko PTT Srbija

Radno vreme je od 6,00 do 20,00 časova. Subota i nedelja su po pravilu neradni dani. Prijem stranaka se obavlja uz prethodnu najavu i dogovor, pismenim ili usmenim putem ili neposredno, ukoliko za to postoji mogućnost. Škola postupa u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku kada u upravnim stvarima neposredno primenjujući propise, rešava o pravima, obavezama ili pravnim interesima fizičkog lica, pravnog lica ili druge stranke.

Elektronska adresaosvajska@neobee.net ,osvajska@gmail.com

U prostorijama Škole je dozvoljeno audio i video snimanje, uz prethodnu saglasnost direktora ili Školskog odbora. Lice zaduženo za postupanje po zahtevima za slobodan pristup informacijama je direktor Aleksandra berić. Javnost rada se obezbeđuje i putem izveštaja o radu, finansijskih izveštaja, i sl. i njihovim objavljivanjem na oglasnoj tabli .

 

8. SPISAK PROPISA I DRUGIH PRAVNIH AKATA KOJI SE NAJČEŠĆE PRIMENJUJE U RADU ŠKOLE

 

  1. Ustav Republike Srbije ( „Službeni glasnik RS“, broj 83/06),
  2. Zakon o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja ( „ Službeni glasnik RS“, broj 72/09),
  3. Zakon o osnovnoj školi ( „ Službeni glasnik RS“,, broj 50/92, 53/93-dr.zakon, 67/93-dr.zakon,48/94-dr.zakon,24/96-dr.zakon,23/2002,25/02-ispravka,62/03-dr.zakon,64/03-dr.zakon,101/05-dr.zakon i 72/09-dr.zakon),
  4. Zakon o radu ( „ Službeni glasnik RS“,broj 24/05,61/05 i 54/09),
  5. Zakon o opštem upravnom postupku („Službeni list SRJ, broj 33/97 , 31/01 i 30/10),
  6. Uredba o koeficijentima za obračun i isplatu plata u javnim službama ( „ Službeni glasnik RS „ , broj 44/2001…91/2010)
  7. Poseban kolektivni ugovor za zaposlene u osnovnim i srednjim školama i domovima učenika( „ Službeni glasnik RS“, broj 12/09),
  8. Statut Škole
  9. Pravilnik o radu
  10. Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova u školi
  11. Pravilnik o organizaciji budžetskog računovodstva,
  12. Pravilnik o bezbednosti i zdravlju na radu
  13. Pravilnik o pohvaljivanju i nagrađivanja učenika
  14. Poslovnik o radu Učeničkog parlamenta
  15. Poslovnik o radu Nastavničkog veća.
  16. Poslovnik o radu Saveta roditelja .
  17. Poslovnik o radu Školskog odbora
  18. Pravila ponašanja u Školi
  19. Pravilnik o zaštiti od požara
  20. Pravilnik o merama, načinu i postupku zaštite i bezbednosti učenika škole.

18. Pravilnik o ispitima u školi

19.Pravilnik o disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti zaposlenih u školi 20.Pravilnik o vaspitno – disciplinskoj i materijalnoj odgovornosti učenika

 

9FINANSIJSKO POSLOVANJE ŠKOLE

 

OSNOVNA ŠKOLA

„Aleksa Šantić“ – Vajska

FINANSIJSKI PLAN ZA 2016.GODINU

1.Troškovi prevoza radnika 730.000,00

2.Stalni troškovi:

– troškovi platnog prometa 170.000,00

– tr.električne energije 362.000,00

– tr.uglja 760.000,00

– tr.drva 32.000,00

– lož ulje 700.000,00

– usluge vodovoda i kanaliz. 35.000,00

– internet 3.000,00

– pošta 15.000,00

– tr. Telefona, teleks, telefaks 70.000,00

– tr.osiguranja zgrada 160.000,00

– komunalne usluge 46.000,00

– dimnjičarske usl. 30.000,00

– usluge čišćenja sept. jama 5.000,00

– osiguranje zaposlenih 20.000,00

– nepomenuti troškovi 20.000,00

——————————————————–2.428.000,00

3.Troškovi putovanja

– tr. dnevnica na sl. putu 14.000,00

– tr.prevoza na služb.putu 10.000,00

– tr.smeštaja na služb.putu 5.000,00

– naknada za sopstveni automob. 7.000,00

———————————————————–36.000,00

4.Usluge po ugovoru

– usluge održavanja računara 36.000,00

– usluge obrazovanja i us.zap / 75.000,00

– kotizacija za seminare 86.000,00

– izdaci za stručne ispite 20.000,00

– takmičenje učenika 180.000,00

– prevoz učenika 260.000,00

—————————————————— – .657.000,00

5.- usluge javnog zdravstva – pregled vode za piće 3.000,00

– usluge javnog zdravstva – sanitarni pregled 3.000,00

– ostale specijal.usluge————————————————————–41.000,00

Specijalizovane usluge – ukupno 47.000,00

6.Tekuće popravke i održavanje

– održavanje zgrade i ostalih objekata 140.000,00

– održavanje opreme za obrazovanje 96.000,00

– oprema za javnu bezbednost 15.000,00

—————————————————–251.000,00

7.Tr.materijala

– troš.kancelar.mater. 65.000,00

– troš.str.literature 96.000,00

– troš.benzina 16.000,00

-troš.materijal za obrazovanje 90.000,00

– troš.za čišćenje , higijena 65.000,00

– posebne namene 16.000,00

– rashodi za radnu unif. 12.000,00

– HTZ oprema 5.000,00

—————————————————365.000,00

9.Oprema za obrazovanje, kulturu i sport 69.000,00

UKUPNA SREDSTVA 4.583.000,00

Ukupan iznos sredstava od 4.583.000,00 dinara je odobren od strane Grada Šapca-gradske uprave i Finansijski plan za 2010.godinu OSNOVNE ŠKOLE „MAJUR“ MAJUR je usaglašen sa tim predlogom.

 

10. INFORMACIJE OD JAVNOG ZNAČAJA

 

– Podnošenje Zahteva za slobodan pristup informacijama od javnog značaja:

Podnošenje zahteva za pristup informacijama od javnog značaja kojima raspolaže Škola, može se izvršiti:

  • u pisanoj formi na adresu: OŠ“Aleksa Šantić“ 21426 Vajska, M.Tita 33
  • usmeno na zapisnik u središtu Škole, u okviru radnog vremena, svakog radnog dana od 12-14 časova
  • U elektronskoj formi na e-mail: osvajska@neobee.net

Sve informacije kojima škola raspolaže, a koje su nastale u radu ili u vezi sa radom škole, su dostupne javnosti u skladu sa Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja („Sl. glasnik RS“ broj 120/04,54/07,104/09 i 36/10), osim kada su se, prema ovom zakona, stekli uslovi za isključenje ili ograničenje od slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Zahtev za pristup informacijama od javnog značaja (u daljem tekstu: zahtev) Osnovnoj školi u Vajskoj se podnosi u skladu sa članom 15. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja pismeno.

Zahtev mora da sadržati: naziv i adresu škole, podatke o tražiocu informacije (ime, prezime, adresa, telefon ili drugi podaci za kontakt), što precizniji opis informacije koja se traži (jasno navedena informacija koja se traži, odnosno na šta se konkretno ona odnosi) i način dostavljanja informacije. Zahtev može, ali ne mora, da sadrži razloge kao i druge podatke koji olakšavaju pronalaženje tražene informacije.

Ako zahtev ne sadrži gore navedene podatke, odnosno ako zahtev nije uredan, ovlašćeno lice u školi dužno je da, bez nadoknade, pouči tražioca kako da te nedostatke otkloni,odnosno da dostavi tražiocu uputstvo o dopuni.

Ako tražilac ne otkloni nedostatke u određenom roku, odnosno u roku od 15 dana od dana prijema uputstva o dopuni, a nedostaci su takvi da se po zahtevu ne može postupiti, škola donosi zaključak o odbacivanju zahteva kao neurednog.

Postoji obrazac za podnošenje zahteva, ali će škola razmotriti i zahtev koji nije sačinjen na tom obrascu.

U skladu sa članom 16. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, škola je dužna da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 dana od dana prijemazahteva, tražioca obavesti o posedovanju informacije, stavi mu na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno izda mu ili uputi kopiju tog dokumenta.Ako škola nije u mogućnosti, iz opravdanih razloga, da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva postupi po istom, dužno je da o tome odmah obavesti tražioca i odredi naknadni rok, koji ne može biti duži od 40 dana od dana prijema zahteva, u kome će tražioca obavestiti o posedovanju informacije, staviti mu na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, izda mu, odnosno uputi kopiju tog dokumenta.

Škola će zajedno sa obaveštenjem o tome da će tražiocu staviti na uvid

dokument koji sadrži traženu informaciju, odnosno izdati mu kopiju tog dokumeta, saopštiti tražiocu vreme, mesto i način na koji će mu informacija biti stavljena na uvid, iznos nužnih troškova izrade kopije dokumenta, a u slučaju da ne raspolaže tehničkim sredstvima za izradu kopije, upoznaće tražioca sa mogućnošću da upotrebom svoje opreme izradi kopiju.

Uvid u dokument koji sadrži traženu informaciju vrši se u službenim prostorijama škole.

Ako udovolji zahtevu, škola neće izdati posebno rešenje, nego će o tome sačiniti službenu belešku.

Ako škola odbije da u celini ili delimično obavesti tražioca o posedovanju informacije, da mu stavi na uvid dokument koji sadrži traženu informaciju, da muizda, odnosno uputi kopiju tog dokumenta, dužana je da donese rešenje o odbijanju zahteva i da to rešenje pismeno obrazloži, kao i da u rešenju uputi tražioca na pravna sredstva koja može izjaviti protiv takvog rešenja.

U skladu sa članom 17. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja, uvid u dokument koji sadrži traženu informaciju je besplatan.

Kopija dokumenta koji sadrži traženu informaciju izdaje se uz obavezu tražioca da plati naknadu nužnih troškova izrade te kopije.

Obrazac Zahteva za slobodan pristup informacijama od javnog značaja

REPUBLIKA SRBIJA

OSNOVNA ŠKOLA

„Aleksa Šantić“

Vajska

M.Tita 33

 

 

Z A H T E V za pristup informaciji i od javnog značaja

 

Na osnovu člana 15. stav 1. Zakona o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja („Službeni glasnik RS“, broj120/04, 54/07,104/09 i 36/10 ), od gore navedenog organa zahtevam*:

□ obaveštenje da li poseduje traženu informaciju;

□ uvid u dokument koji sadrži traženu informaciju;

□ kopiju dokumenta koji sadrži traženu informaciju;

□ dostavljanje kopije dokumenta koji sadrži traženu informaciju:**

o poštom

o elektronskom poštom

o faksom

o na drugi način:*** ________________________________________________

Ovaj zahtev se odnosi na sledeće informacije:

(navesti što precizniji opis informacije koja se traži kao i druge podatke koji olakšavaju pronalaženje tražene

informacije)

___________________________________

Tražilac informacije / Ime i prezime

U _______________, __________________________________

adresa

___________________________________

dana ________ 20__ godine drugi podaci za kontakt

___________________________________

potpis

* U kućici označiti koja zakonska prava na pristup informacijama želite da ostvarite.

** U kućici označiti način dostavljanja kopije dokumenata.

*** Kada zahtevate drugi način dostavljanja obavezno upisati koji način dostavljanja zahtevate

 

Prijem stranaka se obavlja uz prethodnu najavu i dogovor, pismenim ili usmenim putem. Škola postupa u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku(«Službeni listSRJ», br. 33/97, 31/2001) kada u upravnim stvarima neposredno primenjujući propise, rešava o pravima, obavezama ili pravnim interesima fizičkog lica, pravnog lica ili druge stranke.

 

11. PODACI O NAČINU I MESTU ČUVANJA NOSAČA INFORMACIJA

 

Dokumentacija se zavodi i čuva u skladu sa Uredbom o kancelarijskom poslovanju i odgovarajućim školskim propisima, u sekretarijatu, računovodstvu i arhivi Škole.

Nosači informacija su: opšti akti, zapisnici sa sednica Školskog odbora, Saveta roditelja, stručnih veća, Učeničkog parlamenta, odluke direktora i navednih organa, planovi i programi rada, izveštaji o radu, arhiva, itd.

Nosači informacija kojima raspolaže Škola, nastali u radu i u vezi sa radom Škole čuvaju se uz primenu odgovarajućih mera zaštite, a u skladu sa Uredbom o kancelarijskom poslovanju, i to u:

1. Arhivi sa predmetima: u kancelariji sekretara i šefa računovodstva Škole, psihologa, u prostorijama za arhiv.

2. Elektronska baza podataka: kancelariji sekretara i šefa računovodstva Škole, bibliotekara,

3. Za predmete za koje nije istekao rok čuvanja: u kancelariji sekretara i šefa računovodstva Škole

4. Finansijska dokumentacija o plaćanju za potrebe ministarstva i isplati plata zaposlenima: u kancelariji šefa računovodstva Škole i prostoriji za odlaganje arhiva

5. Ostala papirna dokumentacija: dosijei zaposlenih, dokumentacija o registraciji organa, otvaranju PIB-a, dokumentacija o nabavci opreme i drugih sredstava za rad ministarstva, čuva se u kancelariji sekretara i šefa računovodstva Škole

6. Škola će na svojoj internet prezentaciji, objavljivati informacije koje su nastale u radu ili u vezi sa radom Škole, a čija sadržina ima ili bi mogla imati značaj za javni interes. Informacije će na sajtu ostati dok traje njihova primena (ili aktuelnost po drugom osnovu), a po potrebi će se ažurirati.

Osnovna škola “Aleksa Šantić“ Vajska

Related Images: