Ускоро почиње тестирање деце која су рођена између 1. марта 2010. и краја фебруара 2011. године за упис у први разред које обавља школски педагог.

 (за додатне информације и помоћ посетите родитељску страну)

 

За упис је потребно прибавити:
  1. Извод из матичне књиге рођених
  2. Потврду да је дете похађало обавезни припремни предшколски програм
  3. пријаву боравка становања
  4. лекарско уверење издато након прегледа од стране педијатра
Како би проценили да ли је дете спремно за полазак у школу, педагози спроводе тестирање на ком се испитује:

1. Емотивна зрелост детета
Колико је дете самостално, односно колико је спремно да буде одвојено од породице како би похађало наставу. Емотивна зрелост детета се најчешће поистовећује са тим – колико је одрасло и колико је спремно на то да има обавезе. На то утиче васпитање, а највише период од годину дана пред упис у основну школу, када би родитељи могли полако да уводе своју децу у свет “одраслих и одговорних људи” тако што ће им давати мање обавезе, као што су спремање свог кревета, самостално облачење и обување и слично.
 
2. Социјална зрелост детета
Колико је дете спремно на одређени начин понашања који се подразумева у школи. Веома је важно проценити да ли је дете спремно да ступа у контакт са непознатим људима и да са њима проводи одређено време.
Поред тога, важно је предвидети да ли је дете способно да продубљује познанства и стиче пријатељства са својим вршњацима, али и да ли може да буде довољно дисциплиновано за време трајања наставе или да ли може да одгледа представу или филм до краја. Такође, социјална зрелост детета јесте део васпитања, па је тако важно да дете има усвојену навику да се културно јави, да каже “изволи/те“, “хвала“, “молим” и слично.
 
3. Когнитивна, односно интелектуална зрелост детета
Да ли је дете у могућности да стекне нова знања и на који начин. Када деца буду у узрасту када би требало да крену у школу, они морају достићи одређен интелектуални ниво. То не значи да би требало да већ “све знају“, него је битно да се процени на који начин запажају околину, како говоре, да ли има развијену машту, шта га интересује и на који начин размишља, односно да ли има способност логичног резоновања
 

Tест обично caдржи:

– препознавање и именовање предмета са слике (нацртан је низ предмета, дете именује редом – нпр. шешир, вага, аутобус, шал..) 
– повезивање тачкица које образују неки лик (низ тачкица које треба повезати на начин да то испадне неки смислен предмет)
– прецртавање слике изнад (дата је слика кључа, а дете испод на предвиђеној квадратној мрежи уцртава исти предмет)
– препричавање на основу једне слике (дата је слика где се рецимо види разбијен прозор и испод дечак са лоптом, дете на основу слике приповеда причу по сопственом нахођењу)
– коришћење предмета из свакодневног живота (кад именује предмет са слике, тражи се од детета да каже чему служи). Рецимо: – Шта је ово? – Сат. – Чему служи? – Одређује време
– препознавање величине, облика и боје (дати су пластични троуглићи, квадратићи, кружићи, правуогаоници у пар боја… Тражи се да их дете сортира по боји, затим по величини – од већег ка мањем, и по облику – да скупи рецимо све троуглиће на једно место. Овом методом се гледа и познавање бројева, тражи се од детета да, рецимо, (ако зна) изброји кружиће
– просторна окретност (дете седи на столици, одговара шта је испод њега, изнад њега..)
– препознавање слова (неформални тест, служи педагогу искључиво код формирања одељења)

Добро нам дошли! 🙂

Related Images:

Упис у први разред