KODEKS LEPOG PONAŠANjA UČENIKA
OŠ „Aleksa Šantić“
U školu dolazimo 10 minuta pre početka časa.
Tako ćemo smireni i skoncentrisani ući na čas i iskoristiti svih 45 minuta
Možda vam se čini neverovatnim, ALI TO JE ZAISTA KORISNO.
Izostajanje iz škole pristojno najavljujemo ako nije iz zdravstvenih razloga.
Ako jeste, donosimo lekarsko opravdanje čim ponovo dođemo u školu.

Osnovni znak pristojnosti je da nekome, ko vas očekuje, objasnimo
ZAŠTO NISMO DOŠLI.
Poštovanje zaposlenih u školi može se iskazati na bezbroj načina.
Ustupanjem mesta, jasno izgovorenim pozdravom, propuštanjem pri prolaženju kroz vrata
Podrazumeva se da smo to naučili u najranijem detinjstvu u porodici.
ŠKOLA JE PRAVO MESTO DA NAUČENO I POKAŽEMO.
I kada smo zamišljeni ili zabrinuti, uputićemo odraslima i svojima drugovima pozdrav
„DOBAR DAN“,“DOVIĐENjA“,“ĆAO“
Njih će obradovati,a nas neće oštetiti.
Pre ulaska u školsku zgradu treba stajati u redu.
VAŽNO JESTE, jer stajanje u pristojnom redu govori o našoj zrelosti i ozbiljnoj nameri da u školi dobijemo ono po šta smo došli – A TO JE NAŠE NAJOSNOVNIJE OBRAZOVANjE.
Odeća u kojoj dolazimo u školu treba da bude pristojna, uredna, u našem stilu,
ALI I PRAKTIČNA ZA RAD.
Po holu i stepenicama hodamo polako, jer trčeći možemo POVREDITI SEBE I DRUGE.
U školskoj zgradi govorimo tiho, jer je vikanje i dovikivanje NEPRISTOJNO.
Dozvoljeno je da u velikim količinama upotrebljavamo reči:
MOLIM, HVALA, IZVINI, IZVOLI
OVE REČI ČINE NAS LEPŠIM.
Na času pažljivo slušamo nastavnika jer tako BOLjE I LAKŠE UČIMO.
Na času sedimo na svom mestu i ćutimo (osim ako nas nastavnik prozove) jer pričanjem, šetanjem po učionici i sličnim ponašanjem ugrožavamo pravo svojih drugara DA UČE.

 

Neodgovarajuće ponašanje u školi – udaranje drugih, tuča, ismevanje, ruganje, psovanje POVREĐUJE DRUGE, a može biti i kažnjeno. Načini kažnjavanja zapisani su u strogim pravilnicima koje bolje razumeju odrasli.
KADA OSETIMO KAKO JE LAKO PONAŠATI SE PRISTOJNO, ZAKONI I KAZNE ODRASLIH BIĆE NAM SUVIŠNI.
Donošenje u školu predmeta koji druge mogu da povrede može da nas postavi
TRAJNO U CENTAR PAŽNjE KAKVU NISMO HTELI.

Mislimo na vreme i ostavimo takve predmete kod kuće.
Iznenadimo svoje drugove i svaki nesporazum rešimo tako što ćemo PRVI pružiti ruku pomirenja. CENIMO TO ŠTO SMO RAZLIČITI.
Hranu jedemo u trpezariji ili na dvorištu, a otpatke koji ostanu uredno bacamo u korpe za otpatke DA BI NAM OKOLINA BILA ČISTA.
Školska imovina koristi svima. Ne iskazujmo svoje nezadovoljstvo na njoj.
Boravak u čistom i urednom okruženju svakome više prija.
UČIONICA I DVORIŠTE BIĆE ONAKVI KAKVIM IH MI STVORIMO.