ŠKOLSKA 2023/2024. GODINA
Održan je stručni skup u našoj školi 11.01.2024. godine na temu „Vršnjačko nasilje- prevencija, preventiva i intervencija u ustanovama obrazovanja i vaspitanja“
ŠKOLSKA 2019/20. GODINA
Obuka zaposlenih u osnovnim i sredljim školama: Razvoj digitalnih kompetencija.
Seminar: Razvijanje sposobnosti za asertivnu komunikaciju u funkciji sazrevanja ličnosti detea/učenika je 27. seprembra održan u našoj školi.
ŠKOLSKA 2018/19. GODINA
U našoj školi je 9. decembra održan seminar pod nazivom „Projektna nastava“ Prisustvovale su i kolege iz OŠ“Ivo Lola Ribar“ iz Plavne i OŠ“Moša Pijade“ iz Bačkog Novog Sela.
U toku decembra petoro članova kolektiva je učestvovalo na onlajn seminaru „Domaći na struju“
Seminar u Bačkoj Palanci „Razvoj digitalnih kopetencija-Digitalna učionica“
Učiteljice iz naše škole su 8. i 9. juna, u OŠ“Desanka Maksimović“ u Bačkoj Palanci, pohađale seminar za rad u prvom razredu pod nazivom:
„Obuka nastavnika za ostvarivanje novih programa nastave i učenja orijentisana na proces i ishode učenja“
Voditelji obuke u organizaciji Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, bile su savetnica Školske uprave Novi Sad Vesna Jovicki i saradnica-voditelj Branka Radovanović, učiteljica u OŠ“Sveti Sava“iz Bačke Palanke.
ŠKOLSKA 2017/18. GODINA
U Osnovnoj školi „Jan Kolar“ u Selenči, danas, u nedelju, 04. februara 2018. godine, održana su uporedo tri seminara na kojima je prisustvovalo više od 90 prosvetnih radnika: nastavnika, stručnih saradnika i direktori škola.
Prva grupa je pohađala seminar „Program pozitivnog ponašanja“, druga grupa „Međupredmetne kompetencije“, a treća grupa „Primena interaktivnih/digitalnih udžbenika u nastavi“.
U subotu, 17. marta, u našoj školi je održan seminar pod nazivom „Napredne tehnike u obrazovanju“ koji su držali Goran Stanojević i Žolt Konja. Seminar je protekao u pozitivnoj, radnoj atmosferi uz opšti utisak da smo stekli mnoga prienljiva znanja.
OŠ“Vuk Karadžić“ Bač je u subotu i nedelju, 14. i 15. aprila, bila domaćin obuke za učitelje i nastavnike koji će raditi u prvom razredu, kao i za stručne saradnike (pedagoge i psihologe) i direktore svih osnovnih škola sa teritorije opštine Bač
„Obuka nastavnika za ostvarivanje novih programa nastave i učenja orijentisana na proces i ishode učenja“
Voditelji obuke u organizaciji Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, bile su savetnica Školske uprave Novi Sad Vesna Jovicki i saradnica-voditelj Branka Radovanović, učiteljica u OŠ“Sveti Sava“iz Bačke Palanke.
ŠKOLSKA 2015/16. GODINA
TIMSKI RAD I PLANIRANJE = USPEŠNA ŠKOLA
Kataloški broj: 797
Trajanje: dva dana -16 sati
Kompetencije: K6
Seminar je održan 23. i 24. januara u prostorijama naše škole uz prisustvo 24 nastavnika, pedagoga i direktora. Predavači su bili: Nina Beretić i Olivera Ilić. U toku predavanja i nizu radionica usvojili smo saznanja o potrebi i načinu timskog organizovanja u cilju poboljšanja ne samo efikasnosti u radu škole nego i društvenog statusa prosvetnih radnika.
MULTIMEDIJALNI SADRŽAJI U FUNKCIJI OBRAZOVANJA
Kataloški broj: 241
Trajanje: tri dana
Kompetencije: K4
Prioritet: P1
Seminar je održan 18. 19. i 20. marta u našoj školi. Peredavači Dragana Madić, Branislav Đokanović i Dejan Aleksić, uz tehničku podršku našeg kolege Aleksandra Igića, su se potrudili da nas što bolje osposobe za upotrebu Power Point-a, Prezi-ja, elektronskog portfolija i raznih korisnih i u nastavi primenljivih sajtova.
ODRASTANJE BEZ ALKOHOLA, DROGE, KOCKE, SEKTI I NASILJA
Kataloški broj: 170
Trajanje: dva dana
Kompetencije: K3
Prioritet: P3
Seminar je održan u prostorijama škole, 14. i 15. maja. Predavači su Marijan Stefanović, psiholog, i Borinka Stojilović, učiteljica, iz OŠ“Branisalv Nušić“ iz Beogrda. Na veoma zanimljaiv način predstavljeno nam je bogato iskustvo u prevenciji i lečenju bolesti zavisnosti. Dobili smo dragocene informacije o načinu funkcionisanja, prepoznavanja i reagovanja u slučaju uočavanja nekog od ovh poroka.
2014/15. GODINA
U okviru stručnog usavršavanja nastavnika, planirano Godišnjim programom rada škole, sredinom juna 2015. organizovan je seminar:
’’POVEĆENJE KOMPETENCIJA NASTAVNIKA ZA KVALITETNIJE OSTVARIVANJE PEDAGOŠKE EFIKASNOSTI NASTAVE I UČENJA’’
Seminar traje tri dana – 24 boda. Kompetencije: K2. Prioritet: 1
Savremena nastava predstavlja istovremenu usmerenost na učenje i podsticanje sveukupnog razvoja učenika/deteta, ali i razvoj-formiranje njegove zrele, autentične i kreativne ličnosti.To se najbolje ostvaruje kroz aktivno, efikasno i stvaralačko učenje u nastavi, tj. usvajanje i osvajanje činjeničnih, proceduralnih, procesnih, metakognitivnih i dr. vrsta i nivoa kvalitnih znanja i veština. U tome se i sastoji njena DODATNA PEDAGOŠKA VREDNOST- (DPV) u odnosu na tradicionalnu nastavu. Ova nastava/učenje su usmereni na učenika/dete koje maksimalno podstiče i angažuje u saznajnim, emotivnim, motivacionim i dr. vidovima delatnosti u nastavi/učenju,tako da su njihov ukupni razvoj ubrzava,povećavaju im se kompetencije za učenje,a njihova školska postignuća su veća, trajnija i kvalitetnija.
Naravno,to podrazumeva promene u: planiranju, dizajniranju, organizovanju i upotrebi tehnike,obrazovne tehnologije i dr. resursa,stvaranju bezbednog i prijatnog ambijenta, sistema motivisanja i upravljanja procesima nastave i učenja, upotrebi adekvatnih i relevantnih oblika i metoda nastave/učenja, praćenju i ocenjivanju napredovanja učenika, promeni repertuara uloga nastavnika/vaspitača koji sve više postaju dizajneri, modeli, organizatori, voditelji, dijagnostičari, partneri u pedagoškoj komunikaciji… Pedagoški efikasnim nastavnim radom otklanjaju se uzroci za pojavljivanje brojnih, apatičnih, agresivnih, destruktivnih i dr. nepdesnih oblika ponašanja učenika koji ometaju i usporavaju njegov individualni razvoj i učenje, kao što narušavaju klimu i socijalne odnose u odeljenju…
Sadržaji koje obrađujemo na semimaru su: Karakteristike, kriterijumi i indikatori efikasne nastave i učenja; Savremeni/inovativni sistemi – modeli nastave i učenja; Savremene uloge i kompetencije nastavnika; Didaktička organizacija prostora i oblikovanja motivacionog ambijenta (resursi) za nastavu i učenje; Nastavna tehnika i tehnologija; Individualizacija i diferencijacija nastave i učenja; Nastavne metode i oblici učenja u nastavi; Motivisanje i saznajno angažovanje učenika u nastavi i učenju; Čas kao oblik nastavnog rada i učenja učenika + /radionica/; Planiranje, pripremanje i dizajniranje procesa nastave i učenja kroz praktičan rad/vežbu (radionica pisanja pripreme/scenarija za čas);Vrednovanje rada, ocenjivanje posti– gnuća i napredovanje učenika; Samoevaluacija rada nastavnika u nastavi
CILJNA GRUPA: nastavnik razredne nastave, nastavnik predmetne nastave – osnovna škola, nastavnik predmetne nastave – gimnazija, nastavnik opšteobrazovnih predmeta – srednja stručna škola, nastavnik stručnih predmeta – srednja stručna škola, nastavnik u školi za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju, nastavnik u školi za obrazovanje odraslih, nastavnik opšteobrazovnih predmeta – u srednjoj umetničkoj školi (muzičke, baletske, likovne), nastavnik izbornih i fakultativnih predmeta, vaspitač u predškolskoj ustanovi, medicinska sestra – vaspitač, vaspitač u domu učenika, stručni saradnik u predškolskoj ustanovi, stručni saradnik u školi, saradnik (pedagoški, andragoški asistent i pomoćni nastavnik), direktor/pomoćnik direktora.